STÁVKA A UZAVŘENÍ ŠKOLY 27.11.2023

V pondělí 27. 11. 2023 se ZŠ Hudcova zapojí do celodenní stávky. Škola bude po celý den uzavřena. Nebude probíhat výuka, neuskuteční se odpolední kroužky nebo pronájmy. Školní jídelna nebude v provozu. Omlouváme se všem za možné komplikace v rodinném nebo pracovním životě. 

Děkujeme za pochopení.

ZŠ HUDCOVA

Níže dáváme přehled některých vybraných problémů:

1. Dlouhodobá nejistota a nekoncepčnost v oblasti celostátního regionálního školství: 

– neustálé odkládání revize základního kurikulárního dokumentu, tedy Rámcového vzdělávacího programu pro základní vzdělávání. 

– nejistota při realizaci strategického dokumentu Strategie 2030+.

2. Situace nepedagogických pracovníků:

– nedostatečné zajištění finančních prostředků na nepedagogické pracovníky, bez nichž lze za současné situace velice těžko zajistit provoz škol. 

– absence koncepce státu, kdo bude v budoucnosti platit nepedagogické pracovníky (škola nebo někdo jiný).

3. Snížení maximálního počtu hodin, které může škola použít pro výuku (tzv. PHmax). Uvedené snížení se dotkne především škol, které tento nástroj využívají intenzivně ke zkvalitnění výuky. Školy o uvedeném snížení nebyly vůbec dopředu informovány tak, aby si upravily svoji vlastní koncepci.

– Na naší škole hrozí omezení půlených hodin informatiky u starších ročníků 2. stupně, zrušení tandemové výuky tělesné výchovy u 4. a 5. ročníků, omezení podpory práce s nadanými a mimořádně nadanými žáky.

– Hrozí opětovné zvýšení počtu žáků na 1 učitele základního školství. ČR tak bude patřit opět k evropským zemím s vyšším počtem žáků na 1 učitele.

4. Inkluze a asistenti pedagoga:

– možné snížení nápočtu finančních prostředků na asistenty pedagoga, bez nichž nelze realizovat probíhající inkluzi v současné podobě

– systémová nefunkčnost inkluzivního vzdělání a neochota státu uvedenou problematiku řešit.

5.Další změny, které jsou nesystémové a mohou negativně ovlivnit chod škol:

– například avizované snižování ONIV, které slouží mimo jiné k realizaci plavání žáků 2. a 3. tříd, pořizování učebnic  a jakýchkoliv pomůcek, nebo na vzdělávání pedagogických pracovníků apod.)

6. Nevyřešená finanční situace neučitelských pedagogických profesí:

– jedná se např. školní psychology a speciální pedagogy, jelikož obě pozice jsou v současnosti velmi potřeba.

7. Avizované navýšení platů učitelů, které rozhodně neodpovídá skutečnosti. Stejně tak se snižují výdaje státu na vzdělání v rámci celkového HDP. Více ve studii, která zahrnuje i mezinárodní srovnání. Odkaz na studii zde.